tisdag 24 januari 2012

Sockeravgiftning

 Nu börjar äntligen förkylningen släppa, nu börjar man se ljuset i tunneln. Undrar om man ska våga sig på ett pass på gymet ikväll? Lite lätt kan man ju alltid köra, har ju faktiskt inte ont i halsen längre så det borde ju inte vara någon fara. Jag får se, e rätt snorig fortfarande...

 Det har blivit en del godis nu i helgen (det får man lov att äta när man är sjuk ;-)) men nu är det slut med det, sockeravgiftning pågår.




Åt väl sista godisbiten vid lunchtid i söndags och har inte ätit något sedan dess. Det är otroligt hur min kropp reagerar på godis och socker, det triggar mitt sötsug och min hunger något fantastiskt. Som tur är så har jag inte så svårt att motstå det när jag väl har bestämt mig och redan igår kände jag hur sötsuget avtog. Ett par dagar brukar det ta, lite beroende på hur länge jag har frossat... Det är bara att bestämma sig och uthärda! Jag mår mycket bättre när jag inte äter en massa socker, även om jag får i mig färre kalorier så känner jag mig mindre hungrig och betydligt piggare. Jag blir hungrig när det är dags att äta, inte i tid och otid när blodsocker-kurvan rasar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar