tisdag 3 januari 2012

Och där pajade ryggen...igen...

Har haft känningar i min rygg i några veckor och igår smällde det till ordentligt... Denna gången sitter det på höger sida precis vid skulderbladet. Suck, för två år sedan var jag riktigt dålig, kunde varken ligga, sitta eller stå utan att det gjorde skitont. Haltade fram som en åttio-åring... Har väl fått någon flummig förklaring om att ryggraden dras snett pga snedbelastning förmodligen orsakad av dålig sittställning på jobbet, vilket medför låsningar i ryggraden och därefter krampande, inflammerade muskler. Det kommer tillbaka med jämna mellanrum (dock inte så illa som för två år sedan) och då får det bli besök hos naprapat eller massör. Jag har lite egna rehab-idéer när det slår till, förutom massage brukar jag använda vetekudden och spikmattan flitigt. Promenader, varma bad, stretching och lite sjukgymnastövningar är annat som jag inbillar mig hjälper. Fick tyvärr ge upp jobb igår kväll och bege mig hemåt, det allra värsta man kan göra och det som gör mest ont är att sitta vid en dator och tyvärr är det ju det mitt jobb går ut på... Blev en lång promenad innan idag och imorgon blir det massage... Så, det får bli ett kort inlägg, tillbaka till soffan och den varma vetekudden... Förhoppningsvis är jag snart på bättringsvägen och kan återvända till jobb och gym! :-)

Kramis

1 kommentar:

  1. Usch!! Hoppas ryggen bättrar sig snart! Har en superduktig kiropraktor som är idrotts inriktad. Ger både knäck, massage och framförallt givande övningar. Hon har fixat mina fötter och hjälper R med hans rygg. Hör av dig om du vill ha nummer till henne. :)
    Kram
    Malin

    SvaraRadera