måndag 16 januari 2012

Ny dag, nya tag

Dags att koppla bort känslorna och köra på som en maskin ett tag... annars kommer jag nog snart att utebli helt från gymet tyvärr. Ibland får man försöka låta bli att känna efter och bara köra! Nyckeln för att komma ur den här svackan är just träningen så att skippa den vore inte bra... Så nu sitter jag här med kaffekoppen igen och laddar inför ett axelpass, ska köra biceps också för det missade jag ju igår...

 Jag känner mig ärligt talat lite vilsen just nu. Tiden inför tävlingen var känslomässigt en berg och dalbana men målbilden var i varje fall tydlig, motivation fanns där och jag visste vad jag skulle göra... och nu när jag tittar tillbaka så vet jag att jag älskade varje sekund. Visst tvekade jag ibland men innerst inne visste jag hela tiden att jag skulle ställa upp, så det var bara att köra vidare. Jag kände ingen tomhet direkt efter tävlingen, jag njöt bara av livet och kände mig oerhört stolt över att jag verkligen hade gjort det. Det känns faktiskt overkligt än idag... Men nu börjar tomhetskänslan krypa på en, vad händer nu? Det är jobbigt att bara gå tillbaka till sina gamla rutiner med jobb och träning. Jag lärde känna mig själv ganska väl under dieten och jag har kommit fram till att jag behöver utmaningar. Jag är inte rädd för att jobba hårt, men det måste vara något jag brinner för. Hmm, detta kräver en tankeställare, vad ska jag utmana mig själv med? En fundering är att utbilda mig inom träning och hälsa, jag kan mycket men jag har ingen utbildning. Det vore fantastiskt att få arbeta med träning och hälsa, inte på heltid - det har jag inga förhoppningar om, men kanske som bisyssla. Jag får väl börja med min bekantskapskrets - vad säger ni, är det inte dags att ta tag i det en gång för alla och låta 2012 bli det år just du kommer i ditt livs form? Det är aldrig för sent, se på mig, debuterade på Body Fitness-scenen 36 år gammal! :-)

 Vi får se vart vindarna bär helt enkelt - man lever bara en gång!!

Nu blir det träning för mig...

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. jag tror du hade blivit jätte duktig som det, du lär ut riktigt bra och du skapar motivation så kör på.

    SvaraRadera