tisdag 10 januari 2012

Benträning och gymvett!

Det var segt att ta sig till gymet idag, låg så skönt i soffan... =) Men efter en kopp kaffe och lite kosttillskott (EAA, Kre-Alkalyn och koffein) drog jag till gymet för ett benpass. Redan när jag steg innanför dörren förstod jag hur mycket folk där skulle vara pga alla skor i skohyllan (och på golvet, tydligen är det jobbigt att sätta sina skor på skohyllan). Det är väl bra att det är mycket folk och att det går bra för gymet men tyvärr är det väldigt många som saknar gymvett... =/ I vilket fall så satte jag lurarna i öronen och haffade en skivstång för att köra knäböj. Det gick ganska bra, körde på 60 kg som mest och ville egentligen höja men skulle helst vilja ha någon som passade mig i så fall. Jag tycker mitt gym är jättebra om man ser till utrustningen och de billiga avgifterna. Men herregud, det finns verkligen inget gymvett bland folk... Som jag skrev på min facebook så borde folk gå en kurs i gymvett innan dom släpps in i lokalen. Tyvärr är jag ganska lättpåverkad och börjar jag irritera mig på något så kan jag inte släppa det, oftast hittar jag istället nya saker att irritera mig på ännu mer. Vad är då gymvett för mig? Jo:

  • Placera tillbaka hantlar, vikter, bälten, handtag etc där de ska vara efter att du har använt dom. Hur irriterad blir man inte av att se den där lilla 2,5 kilos-vikten hängande innanför fyra 25-kilos-vikter? Och hantlarna skall vara i hantelställen, inte på golvet runt omkring. Sen är det ju bra om man lägger de båda hantlarna som hör ihop bredvid varandra och inte med 10 meters mellanrum så att man får springa som en dåre och leta efter dom...

  • Om du är på gymet för att umgås med kompisarna och prata om allt och inget, då föreslår jag att du lägger ner träningen och åker och fikar med dina kompisar istället. Gymet är till för träning, inte snack. Det värsta jag vet är när de här kill-grupperingarna ska låtsas-slåss med varandra precis bredvid mig där där jag står och tränar. Det är oerhört irriterande att ha dem fäktande och flaxande i ögonvrån, man kan ju inget annat än att tappa fokus på sin egen träning... Respektlöst! 
  • Använd deodorant och duscha gärna mer än en gång i veckan. Vissa stinker så fasansfullt att det inte går att vistas i deras närhet. Idag fick jag ge upp en övning, det gick helt enkelt inte att stå kvar bredvid den här killen...
  • Håll avstånd till de som tränar och ge dem det utrymme de behöver.
Jag kan nog komma på fler punkter men det var dessa jag kunde komma på idag.

Tänkte träna imorgon också så jag hoppas jag kan släppa dessa negativa känslor tills dess...

Natti natti alla!

2 kommentarer:

  1. ha ha jag hade samma känsla igår på mitt gym :) hur f.a.n kan folk lukta så illa :(
    Kan det vara så att dom inte luktar det själv ?

    SvaraRadera
  2. He he ja jag förstår det inte, kanske dom har fel på luktsinnet. Eller så är det en tanke bakom, dom behöver ju inte trängas med folk? ;-)

    SvaraRadera