lördag 15 september 2012

Lördag

Ah, skönt med lördag. Börjar vänja mig vid att vara ledig alla helger nu och jobba mån-fre, tycker det är toppen. Jag trivs superbra med min nya tjänst, trots att det då och då är lite för mycket att göra (läs: alldeles för mycket) och jag har en förmåga att stressa upp mig. Det hjälper ju verkligen inte att stressa men det är svårt att påverka. Och när man då har så mycket att göra så tar man sig inte tid att äta sina mellanmål och då blir ju saken ännu värre. Jag blir jättepåverkad om jag inte äter regelbundet, irriterad, förvirrad, kan inte tänka ordentligt... ingen bra kombo med de arbetsuppgifter jag har. Nä skärpning Svensson, ta dig tid för mellanmål (äter ju ändå under tiden jag jobbar så den enda tiden som går åt är när jag ska hämta det jag ska äta)och sluta stressa - det hjälper inte ändå... Har märkt att jag stressar mycket mer när jag inte får äta regelbundet, så det går ju hand i hand... :) Träningen går väl hyfsat nu, kör 3-split och cirka 3-4 ggr i veckan. Har lite problem med min ländrygg bara, men jag hoppas det ska hjälpa med lite stretching. Förmodligen är jag kort i höftböjarna för jag får ont efter att jag sprungit eller promenerat, så nu är det stretching, stretching, stretching som gäller. Håll tummarna att det hjälper och att det inte är något annat fel, som något elakt diskbråck eller nåt... :/ Har sagt att jag ska vila tills imorgon pga ryggen (tränade rygg & axlar i tisdags)men får se om jag kan hålla mig ifrån gymet idag. :) Ha en underbar lördag alla! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar