onsdag 19 september 2012

Benträning

Idag var det dax för benträning. Är lite begränsad pga av min onda ländrygg men gjorde det bästa möjliga av situationen. Knäböj - körde bara ett par set med max 30 kg, syftet är att öka rörligheten så det var ända ner i bottenläget, stretcha lite och sen upp. Ville känna mig lite för också med tanke på ryggen men vågade inte mig på några högre vikter. Benpress - tror det blev hela 6 set, stegade upp vikten till 150 kg och sen avslutade jag ett lättare set med fokus på vänsterbenet Legcurl - 4 set tros jag att det blev. Har äntligen lyckats höja vikterna, låg länge på 18-23 kg men kör nu stabilt på 27 och ibland på 34. Känns bra, behöver bygga baksida lår. :) Utfall med hantlar - 2 set med 6-kilos hantlar. Det blev bara två set då jag kände av ryggen i denna övning. Benspark - 2 set fokus på vänsterbenet Avslutade med stretching! Mer än vanligt, tror mina ryggproblem kan bero på att jag är kort och spänd i vissa muskler, förmodligen baksida lår och säte. Så lite extra stretching blev det idag. Imorgon slutar jag sent (17:30) men det blir träning ändå - ska träna med Malin imorgon, bröst, biceps & mage hade jag tänkt mig. Skönt, då har man lite pass i bänkpressen... :) Ha en fortsatt skön kväll och träna hårt där ute!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar