söndag 16 september 2012

Träningshelg

Ja nog blev det så att helgen gick i träningens tecken. Vissa helger känner jag verkligen inte för att träna alls. Ledig från jobbet, ja då måste man få mysa och slappa hemma i soffan. Synd, det är ju trots allt på helgen jag är ledig och har mest möjlighet att träna... Men ibland passar träning helt enkelt inte in, men denna helgen gjorde den det. Igår tränade jag ett allt-i-allo-pass. Blev lite ben, bröst, armar, cardio... Idag blev det rygg, vader och mage. Och vips, så har jag lyckats göra om mitt träningsschema igen... Hmm... Jag blir aldrig nöjd! Ska försöka köra 4-split istället för 3-split, passen blir så långa när man kör 3-split och den sista muskelgruppen blir alltid lidande. Tänkte köra enl följande: Dag 1: Bröst, biceps, mage Dag 2: Framsída ben, baksida ben, rumpa Dag 3: Rygg, vader, mage Dag 4: Axlar, triceps Känns bra, ska bara försöka övertyga mig själv om att det inte är för sent att träna halv 7 på kvällen. Jag slutar jobb 17:30 varannan dag och e inte hemma förrän strax efter 18 och jag kan tycka att det är lite sent. Men egentligen är det ju inte det, jag hinner gott och väl vara hemma igen till strax innan 20. Lite sent att äta då kanske men det struntar jag i, min kropp är van att äta kvällsmat sent. Huvudsaken är att jag inte äter för tung mat så sent, helst typ bara nån köttbit och sallad. Ska nog gå bra, tid har jag ju... :) Ett framsteg som jag gjorde i helgen var en 4:a på 50 kg i bänkpress. Har inte kört bänk på länge men varit flitig med hantelpressar (har kört på 22,5 som tyngst). För många år sen tränade jag regelbundet på de vikterna (50-52,5 kg) men har inte känt att jag varit där riktigt... Jag vill absolut inte slita upp vikterna, jag ska ha kontroll, annars får det vara (så tänkte jag inte förr...) Men nu gick det bra, alltså en 4:a på 50 kg, det är jag väldigt nöjd med. Har blivit väldigt mycket starkare i hantelpress, förr körde jag som mest på 16-17, idag kör jag med lätthet med 20-kilos hantlarna. :) Så 50 kg i bänkpress, tänkte jag, det borde där vara trots att jag inte tränat den övningen regelbundet... Och jag hade rätt... Mitt mål nu får bli 55 kg. :) Nä, nu ska jag snart nanna, ny arbetsvecka imorgon! Och ny träningsvecka... :) Träna hårt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar