tisdag 7 februari 2012

Benpass

Det skulle bli ett banpass för båda baksida och framsida men illamåendet slog till igen så fick ge upp efter framsidan. Varför mår jag illa? Har en liten teori om att min kondis är lite dålig, har ju inte kört någon cardio alls sedan tävlingen, pga att jag försöker lägga på mig vikt. Det tar ju så klar mycket kraft från kroppen att syresätta benen som är en så stor muskelgrupp, men jag vet inte om det är därför jag mår illa, bara en teori. Någon som har någon annan teori? Vill passa på att uppmana er som läser min blogg, lämna gärna kommentarer, det är bara roligt! =)





Började passet med hacklift som jag tycker är asjobbig. Kör den väldigt sällan men då min rygg stoppar mig från knäböj så fick det bli den idag. Jag körde lätt men ända ner tills släden slog i botten, djupt ska det vara och det brände gött i låren. Lade på max 10 kilo men det blir mer nästa gång, I promise... =)




Efter hackliften körde jag en liten specialare, knäböj med kettlebells, 20 kg i var hand. Bränner bra i låren men även baksidan, rumpan och korsryggen får sig en genomkörare.
Avslutade med en-bens benpress, körde på 50 kg.

Ja, sen blev det tyvärr inte mer. Baksidan får jag ta en annan dag...

Nu ska jag slappa i soffan!

Bye bye

1 kommentar:

  1. Håller med..hackliften är vidrig;) men ack så effektiv:) Körde den också idag! Hoppas du får en fin lör:)

    SvaraRadera