torsdag 29 mars 2012

Ryggpasset & Brutal FX

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den där PWO:n, Brutal FX, får nog prova den några ggr till innan jag ger mitt utlåtande. Är inte van vid PWO så vågade inte ta en full "portion", men det ska jag göra nästa gång. Förutom stickningarna kände jag inte så mycket, i varje fall inte till att börja med. Halvvägs in i passet kände jag av att jag blev lite mer taggad och slängde in en övning extra, vilket jag aldrig brukar göra. :) Kände mig mer fokuserad men det tog som sagt ett tag innan den började verka. På burken står det att man ska ta det 30-45 minuter innan, men upp till en timme innan är nog bättre, i varje fall reagerade min kropp sent men det är kanske individuellt... Smaken var helt ok, smakade avslagen red bull. :) Jag får testa den några gånger till så får jag återkomma, i och för sig så tycker jag det är bra med en "lagom" effekt av sin PWO. Jag vill aboslut inte känna mig helt speedad och att hjärtat slår i 190. Har provat NO-explode innan som ger just den effekten... too much for mer. Insane från Fairing gillar jag också, som består av synefrin, dock är det ju besläktat med efedrin och kanske inte så hälsosamt precis...

Så här blev ryggpasset i varje fall:

Chins 3 set
Rodd i hammermaskin 3 set max 32,5 kg
Sittande rodd 3 set max 35 kg
Smalt latsdrag 3 set max 45 kg
Bellyback 3 set 10 kg

Avslutade med vader:

Vadpress i benpressen 6 set max 130 kg
Sittande vadpress 3 set 45 kg

Bra pass, lite seg i början men det blev bättre... :)

Imorgon är det dags för mig att börja jobba igen, jättekul att börja med att jobba 36-timmars helg, ingen mjukstart här inte. Ska bli kul att träffa kollegorna igen i varje fall... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar