torsdag 15 mars 2012

De bortglömda muskelgrupperna

God kväll!

Idag tränade jag, förutom rygg, även korsrygg och vader... dvs de bortglömda muskelgrupperna, inte så många kör nog korsrygg och vader speciellt seriöst. Själv däremot har jag alltid kört dessa två muskelgrupper regelbundet och jag tycker att det har lönat sig. Tycker både min korsrygg och mina vader är bra. Marklyft är en övning som jag kör periodvis men på sistone har jag börjat köra den mer och... POW... idag drog jag 100 kg, inte bara en gång, utan 2 (!!!)... Stolt! Det kändes bra också, har lyft 100 kg en gång innan men det kändes inte lika stabilt som idag. Benen skakade lite men det gick... E tydligen svagare i benen än i ryggen. ;) Chinsen gick också bra, 12 godkända blev det.



Imorgon ska jag göra ett litet gästspel på jobb mellan 06:30-15:00, sen ska jag återgå till att vara ledig... i två veckor till... :)

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar