lördag 24 mars 2012

Berg & dalbana

Så känns det just nu, både när det gäller träningen och livet i övrigt. Jag menar då mitt humör, min motivation, min energi... Igår var en riktig dålig dag, till att börja med. Kände mig deppig och låg och ville inte göra någonting. Fick tvinga mig in i duschen vid lunchtid... det brukar hjälpa och gjorde så även denna gång. Fick energi nog att ta ett tag med dammsugaren till och med - skönt att få det rent! Har precis köpt ny dammsugare också så det går ju relativt lätt att städa. :) Sen var det ner i svackan igen. Ibland känns det som att det är träningens vara eller icke vara som gör mig så deppig. Jag känner att jag är trött och låg och känner inte alls för att träna, men sen sitter ju det dåliga samvetet på den andra axeln och pockar på uppmärksamhet. Jag vill att träningsglädje och motivation ska få mig till gymet, inte det dåliga samvetet, men tyvärr har det varit så ganska ofta på sistone... Väl på gymet så brukar gnistan infinna sig, tur är väl det. Träningen går dessutom bra just nu... Har gjort flera PB på sistone, så varför vill då inte motivationen infinna sig?
Tja, jag är väl något av en känslomänniska, blir väldigt påverkad av allt runt omkring och tyvärr så är det vissa saker nu som är lite jobbiga och då tappar jag min energi. Eller rättare sagt, jag lägger den på fel saker... jag kan oroa mig i all evighet över sådant som jag ändå inte kan påverka och älta, älta, älta... Tyvärr tappar jag kraften då och går in i en ond spiral. Jag får nog tacka mitt dåliga samvete, hade jag inte haft det hade jag nog inte tagit mig till gymet alls de dagar som motivationen tryter. Ibland önskar jag att jag hade någon att träna med som kan pusha en... jag står ganska ensam när det gäller min träning och det är tufft under perioder som dessa. Man behöver lite pushning, positiv feedback och beröm - det är oerhört svårt att klappa sig själv på axeln och säga "fan vad du är bra". Det är betydligt lättare att vara negativ och kritisk mot sig själv.
Tävling? Ja jag skulle vilja tävla igen men just nu känns det lååångt borta...

Ja ja idag blir det i varje fall ingen träning. Ikväll ska vi träffa min kära syster och hennes man och gå ut och äta middag, ska bli skönt att umgås och bara ha det trevligt! Komma bort från vardagen lite...

2 kommentarer:

  1. jag kan följa med och peppa dig och heja :D Dock kan jag inte så mycket. Men hoppas att berg och dalbanan snart bara går upp för du är insperation för många (mig iallafall och du har sån vilja så kämpa på så ska du snart se att de går bättre

    SvaraRadera
  2. Tack Marina! Jag hoppas att det går lättare snart för just nu är det lite uppförsbacke... men det kanske det får vara ibland. :)

    SvaraRadera