lördag 10 mars 2012

Mysmorgon, städning och löpning

Vilken underbar dag! Nästan 10 plusgrader ute, det är vår i luften!
Vi började dagen med mysmorgon och frukost på sängen. Sen blev det städning av lägenheten och efter det tog vi en löprunda. Jag och T kan inte springa tillsammans då han inte kan eller vill hålla mitt snigeltempo och jag vill inte känna stressen över att behöva springa lika fort som honom hela tiden. Det gäller ju att försöka hitta sitt tempo så man får rytm i löpningen. Lite drygt 22 minuter blev min runda och "Runkeeper" mätte rundan till 3,5 km. Jag känner mig jättenöjd med det, jag sprang nästan hela rundan... 2-3 minuters gång blev det efter ett par kilometer men det är helt okej tycker jag. Så nu sitter jag här vid datorn med kaffet i handen och känner mig hyfsat stolt över mig själv. :) Skönt, nu kan man med gott samvete slappa resten av lördagen med lite god mat och vin ikväll... och några godisbitar lär nog oxå slinka ner. :)

Imorgon blir det gymet igen, axlar, triceps, mage och lite baksida lår står på schemat.

Ha en underbar lördag alla!


Dagsformen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar