fredag 9 mars 2012

Off Season form

God kväll

Imorse vägde jag 53,5 kg, tillbaka på samma vikt som jag var på innan deffen i höstas. Blandade känslor kan jag säga, jag har ju hela tiden haft målet att gå upp i vikt men det tråkiga är ju att man ser lite rund ut. I och med att jag har en del muskler undertill så tycker jag att jag ser rätt "tjock" ut off-season. Man tappar ju tyvärr alla konturer, men samtidigt har jag nog en ganska normal fettprocent just nu och målet är att lägga på mig muskler och då måste man äta! Men som sagt, blandade känslor... :)

Idag blev det rygg, vader, biceps och lite framsida lår.

Sittande rodd brett handtag 4 set max 35 kg
Chins 2 set 11 st som bäst
Roddmaskin 2 set 25 kg
Marklyft 4-5 set max 3 rep/90 kg
Vadpress i benpress superset med benpress
Sittande vadpress superset med benspark
Skivstångscurl
Dram till pannan
Pull-ups

Nöjd med passet... 11 chins var jag nöjd med, det var ett tag sen jag körde chins och de var snygga och godkända med hakan över räcket. Marklyften gick också bra, känns stabilt att köra på 90 kg - nästa gång ska jag testa 100 kg igen. Har klarat det en gång innan och jag tror säkert att jag hade klarat det idag men vill inte överdriva - det ska kännas stabilt och med bra form! Men nästa gång ska jag prova på 100 kg igen...
Supersetade vaderna med framsida lår, körde 15-20 reps för framsidan - skön pump! Biceps körde jag bara lite grann, har ju vilat armarna ett tag pga mina armbågar. Jag är fortfarande inte bra men vila hjälper uppenbarligen inte så nu kommer jag att börja köra armarna igen... Så klart ska jag ta det försiktigt och jag får välja övningar med omsorg. Imorgon eller på söndag ska jag försöka mig på att träna lite triceps så får vi se hur det går.

Nu är det fredagskväll, middagen är i magen och vinet i glaset... :)

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar