måndag 12 mars 2012

Proteinpannkakor... och så lite träning så klart!

Mmm sitter här nöjd och belåten efter ett benpass på gymet - smarrig proteinpannkaka rörde jag ihopa till oss när vi kom hem som vi åt med keso och hallon! Mums, rekommenderas! Mitt recept:

1 dl havregryn
1 dl proteinpulver Casein FX med vaniljsmak
3 ägg (1-2 gulor)
Salt
Lite mjölk, späd tills smeten har lagom konsistens

Dessa pannkakor ska vara av modell tjockare, ovan smet räcker till ca 4 stycken...

Benpasset såg ut som följer

Fria knäböj 5 set max 75 kg (PB!! :))
Hacklift 2 set 15 kg
Knäböj m kettlebells 2 set 16 kg i var hand

Efter det blev det lite bröst också, kör försiktigt pga min armbåge.
Sned hantelpress 3 set max 15 kg
Cable cross max 2 set 15 kg
Bröstmaskin 4 set max 45 kg

Igår blev det inget bloggande så får redovisa det passet också idag:

Baksida framåtlut i cable
Hantellyft åt sida
Sittande hantelpress
Pushdown med rep
Drag bakom nacken med rep
Dips mellan bänkar
+ triset mage

Kände mig ganska trött igår efter passet och sa att jag egentligen skulle vila idag men T skulle träna idag och då ville jag inte missa ett tillfälle att få passning vid min benträning. :)

Imorgon blir det VILA! Ska in på jobb en sväng på förmiddagen men efter det ska jag bara slappa och låta kroppen återhämta sig, den känns sliten nu när jag så smått börjat springa också... :)

Ha en skön måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar