tisdag 27 mars 2012

Träning för baksida lår & rumpa!

Rumpan och baksida lår fick sitt idag. :) Började med raka mark, illustrerad på bilden nedan. En kanonövning för rumpa och baksida lår OM man kör den rätt. Viktigt att inte låsa knäna, de ska vara lätt böjda. Jag kör den med skivstång och jag står uppe på en pall för att komma ner tillräckligt långt för att baksidan ska aktiveras ordentligt. Lätt att ta i för mycket med korsryggen men tänk baksida & rumpa, spänn baksida & rumpa både på upp och nervägen... :)

Körde 4 set, började på 40 kg och körde som max på 55 kg. Därefter blev det tre set i liggande legcurl, ett permanent inslag i min benträning. Finns ju inte så många övningar för baksidan tyvärr så man får köra på dom man tycker är bra. Tar gärna emot tips på nya övningar, baksidan är prio för mig! :)
Avslutade benträningen med utfall i smithmaskinen, också en favoritövning som jag ogärna byter ut. Blev tre set, det sista och tyngsta på 36 kg.

Mina armbågar bråkar fortfarande med mig men lite bicepsträning fick det bli idag, får bli discoövningar i cablecrossen. Körde hammer mer rep och drag till pannan, lätt, lätt, lätt... Sen lite negativa koncentrationscurl som rehabträning.

Avslutade med mage!

Väl hemma blev det en kesella med lite yoghurt och müsli... mmm, gott!
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar