tisdag 4 december 2012

Decembercupen 2012

God kväll!

I lördags gick Decembercupen av stapeln i Lund, ett helt år har gått sen jag stod där på scenen på Star Hotel. :) I år var det Andre Holmlunds tur att representera Sk Lyftarna och det gjorde han på ett strålande sätt. Killen är blott 17 år gammal och kom in absolut hårdast av alla i hans klass (hårdast av alla som jag så i de andra klasserna med för den delen). Det är min man som coachat honom så jag var ju duktigt stolt över båda två.


Kolla bara formen... (Killen i mitten är Andre)

Han är grym, han placerade sig på tredje plats i junior -80 kg. En enormt bra prestation med tanke på hans ålder och att hans klass egentligen är -70 kg (fanns ej på Decembercupen) så många av motståndarna vägde minst 10 kg mer än honom. På Luciapokalen på lördag ska han gå i sin egen klass, junior -70 kg, så det ska bli spännande att se hur det går. Vi ska tyvärr inte dit utan vi får följa tävlingarna så gott det går online...

Själv blev jag väldigt taggad av att se tävlingarna, vill verkligen tävla igen någon gång i framtiden... :)

Har blivit två hårda pass nu sen i lördags, ett i söndags (axlar, triceps, mage) och ett benpass idag. Kommer förmodligen inte att kunna gå imorgon, det där med att ta det lite lugnt i början kan jag inte stava till... var ju trots allt borta från gymet i två veckor pga halsen och körde ett par lugnare pass men nu är det pang på rödbetan igen... :)

På återseende!

Tog lite bilder på Decembercupen från Fitnessen, ska försöka lägga upp dem så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar