måndag 17 december 2012

Axlar, armar & mage

Kom på idag att jag ska försöka prioritera mina armar framöver, så från och med idag blir det biceps & triceps två gånger i veckan. Har faktiskt inga krämpor just nu... och det var längesen måste jag säga... ingen axel eller armbåge som bråkar. Tja, okej, min tumme då men den räknar jag inte... ;)

Så det blev premiär idag, körde axlar, armar och lite mage.

* Axelpressar (maskin) 3 set max 40 kg
* Baksida axlar (maskin) 3 set max 32 kg
* Hantellyft åt sidan superset med kettlebell till hakan 3 set 5 kg resp 16 kg

* Stående hantelcurl 3 set max 12,5 kg superset med
* French press med EZ-stång 3 set (max 15 kg utan stången inräknad)
* Bicepscurl över bänk i cable 3 set max 25 kg superset med
* Pushdown i cable 3 set max 40 kg

Avslutade med 3 set crunches (magbänk)

Så nästa pass blir det rygg, vader och nästa igen blir det bröst, armar.

Får se om jag kan få mina små armar att växa, dom är min svaga punkt. Benen tycker jag börjar ta sig och jag vill verkligen inte ha för stora ben, tycker dom e snygga nu... Lite större bara så... ;)

Lite formbilder:






Nu ska jag nanna, börjar jobba tidigt imorgon (kl 8)... Ja ja det är tidigt för mig, varannan dag börjar jag ju kl 9... ;)

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar