fredag 16 december 2011

Halsont, kosttillskott och ryggträning!

God morgon!


Usch, min man vaknade med superont i halsen i morse, stackare! Paniiiik, jag vill verkligen inte bli smittad... Det är så tråkigt att vara sjuk och dessutom förlorar man en massa pengar! Och träningen ska vi ju inte ens tala om... sist jag var sjuk kunde jag inte träna på en månad! :-( Håller tummarna för att jag klarar mig denna gången, käkar ju en del kosttillskott som ska vara bra för immunförsvaret så nu är det upp till bevis för L-Glutamine, C-vitamin, Omega 3 och Multivitamin. Tog en brustablett med Echinacea också för att försöka mota olle i grind! :-)
 Som ni ser så är jag en flitig kund hos Gymvaruhuset! Vi handlar nästan alla våra kosttillskott där, deras protein Casein FX och Whey FX är mycket prisvärda och framförallt väääldigt goda! Rekommenderas!

Lite angående gårdagen... Fick hoppa in och jobba extra några timmar på morgonen/förmiddagen så det blev till att stiga upp kl 05. :-S Dagen fortsatte sen med en tid i tvättstugan, jätteroligt...

På kvällen tränade jag och T (min man) och det bidde rygg och vader för min del. Tyvärr var träningsvärken i benen fortfarande grotesk så jag fick lägga ner mina planer på att köra marklyft, det fick bli fyra andra ryggövningar istället. Jag brukar bara köra två eller tre plus en övning för korsryggen (marklyft eller Bellyback).
Min rygg tävlingsdagen
 Det blev:
Sittande rodd med två enhandshandtag (max 35 kg)
Brett latsdrag (max 45 kg)
Stående framåtlutade rodd (max 20 kg)
Hantelrodd (max 20 kg)

Efter det körde jag två övningar vader, först vadpress i benpressen (max 130 kg) och sen enbensvadpress med viktskiva (10 kg). Kunde inte köra sittande vadpress pga träningsvärken i benen...

Tänkte att jag även i fortsättningen ska skriva ut vilka vikter jag kör på, tycker det är bra att kunna följa sin utveckling styrkemässigt. Skrev alltid träningsdagbok förr i tiden, men fixar inte det nu. Jag glömmer bort den hela tiden och tycker dessutom det är jobbigt att springa omkring med ett block i handen hela tiden inne på gymet. Bättre att fokusera på träningen tycker jag, skriva ner kan jag göra i efterhand...

Om jag nu lyckas hålla mig frisk så är planen att köra bröst, biceps och mage idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar