lördag 17 december 2011

Immunförsvar

Har tydligen ganska bra immunförsvar trots diet och tävling, har ännu inte blivit smittad av min man, som förmodligen drabbats av halsfluss. Å andra sidan så hade jag liknande symptom i höstas så det är kanske därför jag är immun. Nu ska jag inte ropa hej, kanske det bryter ut lagom till måndag när jag ska börja jobba igen... =/

Så det blev träning igår, bröst, biceps och mage. Kände mig dock aningen svag... tråkigt, inbillade mig så klart att jag höll på att bli sjuk så frågan är om det påverkade... Säkerligen, hjärnan kan verkligen spela en spratt. Styrketräning handlar om att kämpa emot sin hjärna när den säger åt en att sluta och sen köra lite till. Hjärnan säger stopp innan musklerna gör det! Och inbillar man sig då att man är sjuk, ja, då säger väl hjärnan att man ska sluta ännu tidigare än vanligt kan jag tänka mig. Så här blev passet:

Bröst:
Sned hantelpress max 17,5 kg
Bänkpress max 45 kg
Flyes i cable max 10 kg
Biceps:
Alternerad hantelcurl max 15 kg
Drag till pannan max 40 kg (i cable)
Skivstångscurl med EZ max 15 kg (stång ej inräknad, vet inte vad den väger ;))
Mage:
Tri-set mage Curl i hiss, benlyft samt höftlyft

Tog en bild efter träningen och jämförde med en bild från 2009. Väldig skillnad i form så klart men tycker jag har tappat en väldig massa volym... =/



Tror i o f sig att jag hade tränat triceps och axlar när den bilden togs så den kanske inte riktigt är rättvis, men ändå. Dags att BYGGA med andra ord!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar