torsdag 22 december 2011

Nytt träningsprogram, 3-split

Efter lite funderande kom jag fram till följande träningsschema:

Dag 1: Ben, vader
Dag 2: Axlar (framsida/utsida), bröst, triceps, mage
Dag 3: Rygg, axlar (baksida), biceps

Jag har tränat så pass mycket det senaste halvåret och känner av lite krämpor här och var i kroppen att jag bestämt mig för att dra ner på passen och antalet övningar/set. Jag kommer att satsa på tunga basövningar plus några kompletterande övningar, men ett evigt harvande med discoövningar är ett minne blott, åtminstone för en tid framöver.

Igår blev det premiär och körde då Dag 2 enligt schemat ovan, dvs Axlar (framsida, utsida), bröst, triceps samt mage. Två övningar per muskelgrupp blev det förutom mage där jag kör tri-set.

Så här blev passet:



Sittande hantelpress 3 set, max 9/15 kg
Hantellyft åt sidan 3 set, max 6 kg (dropset med 3 kg)
Bänkpress 3 set, max 45 kg
Flyes med hantlar 3 set 10 kg (avslutade varje set med sned hantelpress)
French press med EZ-curl 3 set max 10 kg (utan stång) avslutade sista med smal bänk
Pushdown 3 set max 20 kg
Mage tri-set - crunshes i hiss (25 kg), benlyft på bänk med hantel
(3 kg) samt höftlyft





Bjuder på lite formbilder från igår morse, magen börjar fluffa till sig men är ganska nöjd med formen nu. Men jag behöver gå upp några kilo till... Var inne på Budo och Fitness i Malmö igår och provade träningskläder (fyller år imorgon så det skulle bli en födelsedagspresent från T) men ingenting passade, är fortfarande liten som en sparv tydligen även om det inte känns så. =)


Dessa underbara byxor ville jag ha, men tyvärr hade dom bara Small och dom var alldeles för stora. Men jag har sett att dom har dom i X-Small hos Gymgrossisten så blir nog till att beställa dom där och hoppas på att dom passar. Annars får jag väl äta upp mig tills dom passar, VILL HA!!!! =)
Idag är jag ledig från jobbet, den enda lediga dagen denna veckan, så ska verkligen bara slappa och ha det lugnt och skönt... och TRÄNA så klart!
På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar