tisdag 13 december 2011

Min blogg

Jaha, vad ska mitt första inlägg handla om... mig, kanske? =) Vem är jag?
36 årig träningstokig tjej som precis debuterat i min första Body Fitness tävling, nämligen Decembercupen i Lund den 26:e november. Vilken resa! Nu i efterhand känns det overkligt, har jag verkligen gjort det? Stod jag där på scenen den 26:e november iklädd enbart bikini och sprayfärg? Jo, men visst gjorde jag det. Jag placerade mig som 7:a, av 15 deltagare. Jag är nöjd med min insats och min form men kanske inte min placering. Det är så väldigt svårt att veta vad domarna vill ha och tydligen så vet dom inte det själv... Om man tittar på domarsiffrorna (se Skkf.org) så spretar dom väldigt mycket. Hur kan två olika domare placera samma tjej som 1:a resp 12:a? Eller som 5:a och 15:e? Detta gör det ju extremt svårt för oss som tävlar att veta vad som efterfrågas och så klart är det svårt att döma i och med att det är en bedömningssport, men några riktlinjer måste ju finnas. Inte kan jag påverka hur domarna ska döma, men man kan ju alltid efterfråga tydligare bedömningskriterier!
 Min blogg kommer i första hand att handla om min tid på gymet, min kost och min tränings- och hälsofilosofi i allmänhet. Mitt privatliv kommer jag att vara ganska privat med, av olika anledningar...
Min förhoppning är att kunna ge och få inspiration och helt enkelt dela med mig av mina kunskaper och funderingar inom ämnet träning, kost och hälsa!

Trevlig läsning!

Kram

Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar