torsdag 10 maj 2012

Veckans träning so far!

God kväll!!


Torsdag, bara en dag kvar, sen är det helg, så skööönt! Trivs superbra med att jobba mån-fre, är mycket piggare efter jobb och det känns som jag har mer tid över för träning. :)

Måndag: Välförtjänt vila :)

Tisdag: Axlar, triceps, mage.

Sittande baksida axlar i cc (cable cross) (baksida)
Sittande hantelpressar 3 set max 12,5 kg  (framsida)
Hantellyft åt sidan dropset 3 set 6 kg - 4 kg  (utsida)

Pushdown med rep
Pushdown
Dips

Axlarna kan man dela in i tre delar, framsidan, utsidan och baksidan. Därför kör jag alltid minst tre övningar där jag attackerar varje del av muskeln med minst en övning, ibland fler. Dropset och superset använder jag mig också flitigt av för att trötta ut axlarna maximalt. Jag kör oftast lite högre reps-antal, dels pga den höga skaderisken och dels för att jag tycker det är svårt att få kontakt om man kör för tungt. Mina trapezius är ganska "välbyggda" och jag har en tendens att koppla in dem om jag kör för tungt. Den enda axelövningen jag kör lite tyngre är press-övningar, men aldrig så tungt att jag inte hanterar vikten. Jag kan köra så lågt reps-antal som 4-5 stycken men jag försöker ändå att köra så strikt som möjligt.

Onsdag: Löpning, 2,4 km, 14,33 minuter

Torsdag: Ben

Knäböj 4 set max 50 kg
Knäböj (med bänk) 2 set 60 kg
Benspark 3 set
Legcurl 3 set
Raka mark 2 set

Tyvärr är ventilationen avstängd i gymet och man svettas som en gris och musten går ur en ganska snabbt så det blev ett lite kort pass idag.

Ha en skön kväll och på återseende!


1 kommentar:

  1. Härligt å se att du är tillbaka med underbara träningstips!

    Cecilia Ledc

    SvaraRadera