måndag 14 maj 2012

Ny vecka

Måndag idag och en ny härlig vecka framför oss! :) Helgen var superbra, fint väder och fick mycket gjort. Det blev styrketräning i lördags; bröst, biceps och mage. Klarade en 6:a på 20-kilos-hantlarna i sned hantelpress!! :) Har kört på den vikten tidigare men denna gången hade jag ingen pass, men det gick bra ändå. Tror jag klarat som max en 5:a innan, då med pass. Med pass menar jag att någon stöttar en i de sista repsen så att man kan pressa ut det allra sista.

 Söndagen bjöd på ännu vackrare väder så det blev till att dona lite i trädgården. Fick klippt och trimmat gräsmattan plus att vi körde en runda till tippen med en massa skit... Sen blev det lite handling och matlagning inför veckan. Avslutade söndagskvällen med en 3,4 km lång jogging-tur... jobbigt men skönt. :)

Så här fint blev det! :)

 Idag blev det träning efter jobb, rygg stod på schemat. Tyvärr inga marklyft idag, löpningen ger mig lite konstiga smärtor i korsryggen så fick hoppa över dem idag. Det blev rodd, chins och smalt latsdrag. Avslutade med bellyback med en 10-kilos viktplatta. Viktigt att nämna är att jag cyklade till och från gymet, inte så långt men jag HATAR verkligen att cykla men det känns så onödigt att ta bilen... :)

Ha en bra kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar