söndag 6 maj 2012

I´m back!!


Så, nu ska vi se om jag inte kan komma igång och blogga lite igen! :) Har börjat på min nya tjänst denna veckan och det känns superbra. I och med det blev det mycket träning denna veckan - nu har jag massor med tid för träning, superskönt. Så här såg vecka ut:

Mån: Rygg
Tis: Vila
Ons: Axlar, triceps, mage
Tors: Ben
Fre: Löpning 2 km
Lör: Bröst, bic, mage
Sön: (idag) Rygg + 20 min motionscykel (intervall)

Imorgon blir det vila, jobbar 09 - 17:30. Möjligtvis kanske löpning men om jag tittar tillbaka på veckan så känns det som jag behöver en vilodag. :)
Träningen går ganska bra nu om man bortser från mina krämpor som jag tampas med, hm, det måste vara åldern... ;) Jag kör alltid strikt och fint när jag tränar, jag har lärt mig av mina misstag och sanningen är ju att musklerna ser inte vilka vikter du använder. Ser många som kör alldeles för tungt, slänger med vikterna och kränger med kroppen - livsfarligt säger jag bara. Lyssna på en vis gammal gumma när det gäller styrketräning, sträva efter kontakt, kontakt, kontakt!! Inte så att du ska köra för lätt, så klart ska du utmana dig själv hela tiden genom att försöka höja vikterna, men ett bra utförande är a och o för att undvika skador. Kanske du undkommer ett par år utan skador men förr eller senare kommer de som ett brev på posten. Mina krämpor tror jag inte har med träningen att göra utan är snarare arbetsrelaterade. Ryggontet och armbågarna har till hundra procent med mitt jobb framför datorn att göra, träningen gör det snarare bättre än sämre. :)

Ha en skön söndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar