onsdag 16 maj 2012

Axlar, triceps, mage

Efter jobb blev det gymet direkt för att köra axlar, triceps och mage. Det blev 5 olika övningar för axlarna, 4 av övningar i superset för att öka intensiteten. Vad gäller triceps så vågade jag lägga på lite mer vikt i första övningen och (peppar, peppar) det kändes faktiskt ingenting i armbågarna.

Rear delt superset med framåtlutade hantellyft
Sittande Hantelpressar
Hantellyft åt sidan superset med uprights med kettlebell

Pushdown i cable
Hantelextentions
French press med EZ-stång

Avslutade med 8-10 set mage

Glädjande nog är jag mycket bättre i mina armbågar.  Fick ett tips från en kollega och en liten provtub av något som heter Icepower. Riktigt bra, mycket bättre än att behandla med värme som man ofta gör. Värme är bra inför träningen för att värma upp musklerna med men mot smärta och ömmande leder är Icepower kanon. Det finns många olika produkter att välja på, både för akuta skador och för rehabilitering. Jag rekommenderar dessa produkter varmt!! :)




Imorgon är det helgdag och i och med det är jag ledig... lyxigt värre. Jag är van att alltid jobba samma schema oavsett om det är julafton eller påsk så att får vara ledig röda dagar känns verkligen lyxigt! Njuter verkligen av mina nya tider och min nya tjänst... Det känns som man har fått livet tillbaka! :) Men hur röd dag det än är så innebär ju inte det att kroppen får vila, nä, imorgon vankas det benträning! :)

Ha en skön kväll alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar