tisdag 22 maj 2012

Rygg och axelträning

 En liten uppdatering gällande de senaste dagarnas träning... I lördags tränade jag ju inte alls men i söndags blev det ryggträning. Började med sittande rodd för att sen köra chins, min favoritövning. :) Det är konstigt vad dagsformen kan avgöra hur många chins man gör, en passet kan man bränna av 15 stycken trots att man kör chins som andraövning, nästa pass får du kämpa upp 10... Jag gjorde en 14-15 stycken med det var nog bara 11-12 som var godkända, dvs hakan över räcket. Det kändes tungt från början tyckte jag till skillnad från sist då jag flög upp... Tror det är hjärnspöken som sätter käppar i hjulet för mig. Nåja, jag var ändå ganska nöjd... körde tre set och sen blev det lite stångrodd och halva marklyft. Skulle egentligen kört vader men har tappat lite  motivation på den fronten, har redan ganska bra vader så de är absolut inte högprioriterade. Dessutom tränas ju vaderna mycket när man springer och går så jag tar det lite lugnt med dem.

Igår blev det vilodag, kände inte alls för att träna efter jobb, inte ens för att springa eller promenera.

 Idag däremot blev det axlar, triceps och lite mage. Började med sittande hantelpress och klämde till med 8-9 reps på 15 kg-hantlarna. Det kändes faktiskt hyfsat lätt, mitt problem med den vikten är att få upp vikten från första början. Mina underarmar skriker när jag ska lyfta hantlarna från knäna och upp i axelhöjd, men tyvärr har jag sällan hjälp när jag tränar så det får bli så... :( Hantelpressarna följdes av hantellyft åt sidan (dropset) superset med upright rows med kettlebell. Fy f-n vad det brände... =P Avslutade med framåtlutade hantellyft och rear delts-maskinen.
 För triceps körde jag pushdown, french press med EZ-stång och avslutade med 2 set dips. Klarade 15 stycken i första setet så det är jag nöjd med, det var ju trots allt sista övningen. :)
 För magen körde jag (som vanligt) crunches i hiss. Jag tycker magen är supertråkig att träna, jag har svårt att få kontakt och den rackaren blir ju aldrig uttröttad, hur mycket man än kör. Någon som har tips på bra magövningar så hojta till! :)

 Imorgon börjar jag inte jobba förrän kl 9 så jag funderar starkt på att gå en powerwalk imorgon bitti. Då kan jag ju dessutom med gott samvete bara slappa efter jobb... Ska sätta klockan så får vi se vilken sida av mig som vinner imorgon... Tyvärr är latmasken väldigt dominerande på morgonen, men vi får se... Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar