torsdag 17 maj 2012

Benträning


Just hemkommen från ett benpass på gymet. Har alltid lite motvilja mot att träna ben men när jag väl är på gymet så brukar jag tycka det är hur kul som helst - konstigt. Verkar vara någon mental blockering i min hjärna, den vägrar inse att benträning faktiskt är roligt, om än så jobbigt.

Min benträning baserar jag just nu på knäböj! Övningen NR 1 för framsidan enligt mig. :) Jag är verkligen ingen naturbegåvning när det gäller just knäböj så det är en kamp varje gång. För ett tag sedan bestämde jag mig för att sänka vikten och fokusera på att köra tillräckligt djupt, dvs minst 90 grader. Jag hade verkligen ingen kraft just i vändningen om jag gick tillräckligt djupt. Idag körde jag som mest på 55 kilo och det var SNYGGA böjar!! Jättenöjd!! Jag har nött och nött och succesivt sakta höjt vikten igen utan att tulla på utförandet. Det känns jättebra att jag äntligen börjar behärska knäböj utan att fuska! Det blev hela 6 set knäbö! Efter det blev det benspark, utfallsgång med viktplatta över huvudet och avslutade med legcurl och lite raka mark. Hoppas, hoppas, hoppas att mina små ben vill växa sig lite större än så här, benen är helt klart min sämsta muskelgrupp.


Snart blir det till att starta grillen!
Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar