lördag 28 december 2013

Hej igen

Halloj! 

Nu är julen över och ett nytt år närmar sig, 2014. Året då jag fyller 40... 😳 Aj aj, nå inte mycket att göra åt det utan istället kämpa på ännu hårdare med träning o hälsa så att kroppen förblir ung och frisk! 😊 
 Ett bra tag innan jul tillät jag mig själv att tagga ner gällande träning och mat, efter nyår blir det dock nya tag. Ett bra tips faktiskt, ta några veckor, ta det lite lugnt, ät vad du vill och träna lagom. Lovar att du tröttnar på det efter ett tag och kan ta nya tag, det ska i varje fall jag göra. 

Veckan innan jul blev det ingen träning alls, ganska skönt faktiskt, blev en del övertid på jobb så tillät mig att hoppa träningen den veckan. Sällan man vilar från gymet utan att vara sjuk... Har man haft uppehåll pga t ex förkylning kommer man tillbaka svag och orkeslös, nu kändes jag mig bara utvilad i kroppen och extra stark... 😊 Tre pass har det blivit och ännu ett blir det idag el imorgon. Men att man äter lite sämre inverkar på träningen, det märkte jag igår. Tränade ben men hann bara köra benpress, benspark och legcurl sen kom illamåendet. Dock händer detta ganska ofta när jag tränar ben och jag tycker inte att jag tar i för mycket, verkligen inte... Men om jag ätit lite dåligt... Sen tror jag att benträning för mig ska läggas på kvällen så att jag hinner samla på mig energi, vi tränade rätt tidigt igår o hade bara hunnit äta frukost... Lite tråkigt var det för jag behöver verkligen lägga krut på benträningen. 

En kollega till mig har tidigare sagt att jag inspirerat henne, hon vägde över hundra kilo för ett tag sen men har nu gjort en enorm resa och tappat en ansenlig del av dessa kilo med hjälp av kost och träning. Hon är verkligen jätteduktig och flitig och hon planerar nu att tävla i bodyfitness el bikinifitness 2015! Skitkul!!! Nu är det minsann jag som blir inspirerad och får en spark i baken av henne! Ska bli jättekul att följa hennes resa... Ni hittar hennes blogg på Fitnessguru/marinafitness 

God fortsättning alla! Vi ser fram emot ett träningsrikt och hälsosamt 2014! 💪


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar