söndag 12 maj 2013

Benträning!

Ett halvvisset benpass blev det idag. Som jag skrev i mitt förra inlägg var min plan att "öva" knäböj! Sagt och gjort! Körde bara med stången, djupt o kontrollerat. Tycker mina knäböj är okej på den vikten. Behöver kanske få in lite mer flyt i rörelsen och framförallt i vändningen, men skam den som ger sig. Jag körde 5-6 set med bara stången som vikt, 10 resp i varje. Lätt som en plätt trodde jag att det skulle bli. Blev helt slut! Orkade bara köra lite utfall o legcurl på det, sen gav jag upp. Förmodligen berodde min trötthet på att jag inte är van att bara köra så strikta böj, det blev liksom aldrig nån power, bara nötande i och med att vikten var så låg. Har ingen bra förklaring men trött blev jag... Har ju stora problem i vändningen, här tappar jag all kraft. Får se om det blir någon träningsvärk imorgon, förmodligen inte. :|

See you! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar